söndag 6 juli 2014

Överraskad

Idag blev jag överraskad två gånger, fast egentligen inte...

Lilla Andra

Första överraskningen fick jag när jag hittade Svala i fårhuset med ett alldeles nyfött lamm :-) Har faktiskt haft mina aningar och hållit ett extra öga på fåren men framförallt lyssnat, lyssnat på ändringen av tackan tonläge och de senaste tre kvällarna har jag faktiskt kollat in henne pga av hennes "prat". Det blev ett stort fint tacklamm som ska få heta Andra eftersom detta är Svalas andra lamm på A, det första fick hon i vintras. Fördel med det här lammet är att hon kommer rätt i nästa års lamning ;-)


Andra överraskningen var att den höna som la sig på ägg 14 juni och som jag trott lessnat på att ligga som en "pälsmössa" åter låg på sina ägg och 2 kycklingar har kläckts i eftermiddag. Det märkliga med denna höna är att hon sovit på pinne de två sista nätterna så jag trodde nog att det var kört... Ska bli spännande att se om det blivit fler kycklingar i morgon bitti.

1 kommentar:

  1. Överaskningslamm hos er med, ja det är alltid intressant. Och går det bara bra så känns det helt okej! =)

    Intressant med hönan.. Har det varit varmt hos er så kanske de hållit tillräcklig hög temp ändå?

    SvaraRadera