söndag 17 juni 2012

Det blå skåpet

Nu är det snart krig eller så är måttet snart rågat eller så... Ja, många tankar och uttryck har poppat upp i mitt huvud och även kommit ur min mun det senaste dagarna. Först ut var ju skatorna som därav blev desarmerade men nu har också räven glömt alla former av vilka gränser som gäller för vilda djur!
I torsdags så hade Tign kliat av sig sin eksemhuva och jag gick på torsdagskvällen och letade i hagen -ingen huva. Ok, tänkte jag, jag sätter på en annan huva så länge. I går kväll hittade jag luvan -då låg den mitt i hagen utanför stallet, mycket synligt! Jag plockar upp huvan och tar med mig den in och känner då hur den STINKER av rävpink! 5 gånger tvättade jag den!

Hålet

I morse när jag skulle ta med den ut till Tign så ser jag att räven dessutom bitit bort en drygt tändsticksask-stor bit vid örat!

Jag säger bara, ett av mina favorituttryck: "Nu har han skitit i det blå skåpet!" Eller som Janne Loffe Carlsson sa i Göta kanal: "Nu har de skitit i det blå skåpet, nu är det krig!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar