tisdag 13 december 2011

Grannäs lucia 2011

Vad är väl en lucia utan lussande? I Grannäs har vi två år i rad haft vår egen lucia som kommer på morgonen...

Kameran är det första vår lucia plockar fram...

Sedan lämnar hon en egen variant på lussekatter som hon kallar Norrlandsbullar men jag tycker nog att Hjortron-katter passar bättre.

 Innan hon fortsätter sina besök i byn så skrattar hon lite finurligt och påpekar att hon, fast hon är morgonpigg, glömde en sak... Men jag tycker att det blev så bra ändå och vilket roligt sätt det är att vakna på, med en lucia i hallen kl 6!
 

2 kommentarer:

  1. Hjortron katter hmmm ..att jag inte tänkte på det..TacK för det där.. med det finuliga skrattet Att du bevarade min henlighet
    :0 )..Kram

    SvaraRadera
  2. Nu tittar jag in..för att önska DIG & din FAMILJ
    En JUL som går i VÄLGÅNGENS UPPTRAMPADE SPÅR
    Så du slipper slita och gno
    TACKA dig för de år som snart går ur tiden
    Önska DIG innför det NYA ALLT GOTT & VÄL som finns att önska..önskar jag för DIG
    GOD JUL & GOTT NYTT ÅR KRAM

    SvaraRadera