fredag 13 maj 2011

Stolpar ner och tråd upp

Datorn har blivit lugnare så än har jag inte behövt programmera om hela ”härligheten”! Känns bra för just nu känns det som jag behöver datorn hela tiden men skulle en krasch komma så är jag förberedd på det också…

Här fortskrider vårens framfart och det känns som det rör sig överallt. Det kvittrar, bräker och porlar! Jag har varit ute och stängslat nästan varje dag och man riktigt ser hur grönskan tar sig för varje gång. Har än inte fått klar hästhagen och det stressar lite men det är en hel del stolpar som ska ner och tråd som ska upp. Eftersom en hel del stängseltråd ska bytas ut i år så kommer det att bli många timmar innan alla hagar är klara…

Har två kvällar fått sällskap av fladdermöss när jag fodrat hästarna i skymningen och oftast brukar det gå en bit in på sommaren innan dom rör sig ”synligt”. Hörde att Inger sett svalan i måndags och i går kväll kom svalorna hem till oss också - när svalan kommer då är det riktig vår och sommaren på gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar