lördag 4 december 2010

Undrens tid...

... är inte förbi. Idag har vi fått 4 små under, vi har fått kattungar! Dessa 4 små under skulle enligt vad jag vet inte kunna leva men de gör de och i all välmåga dessutom.

Varför? -Jo, förra lördagen, dvs för exakt en vecka sedan så fick vår katthona Myssla 1 kattunge. Denna "sak" såg hon mest på med besvärad och vilsen blick. Kattungen ville inte suga occh hon bara tittade på den. Efter att jag gnuggat lite på den så blev det lite fart på kattungen men på söndag morgon så var ungen död. Eftersom vi haft flera hundra födslar här på gården så kändes väl inte detta så speciellt. Det brukar faktiskt vara så att de ungar som djuren inte vill "veta av" oftast har något fel som deras mammor redan upptäckt. I vilket fall så tyckte jag att Myssla fortfarande var rejält tjock men ändå pigg. Jag var lite orolig att det låg kvar kattungar i magen som inte kunnat komma ut...
Döm om min förvåning när jag kommer ut i lagår´n i kväll och upptäcker 4 små välmående kattungar liggande invid en mycket nöjd och beskyddande Myssla.

Vad jag vet så ska inte några foster kunna ligga kvar i livmodern om värkarbetet börjat? Om någon varit med om detta så hör gärna av er för min hjärna får inte detta att gå ihop.

Och bild på de små undren i adventstid kommer!

1 kommentar:

  1. men oj! vad otroligt. den första kattungen gav nog upp i magen och stöttes ut. vilken överraskning för er igår med fyra små katter!
    Väldigt fyndigt med granen måste jag säga! kram

    SvaraRadera