tisdag 9 februari 2010

Mota Olle i grind

Vitamin-bomb
I förra veckan när jag vaknade på måndagsmorgonen kände jag att jag började bli förkyld. Så direkt jag kom till Bjurholm gick jag in på apoteket och köpte Echinaforce tabletter för nu skulle det behandlas! Jag tog tabletter enligt föreskriven dos men på eftermiddagen var jag ändå rejält "mosig". När jag kom hem kröp jag direkt i säng och sov som en stock i en kvart, dvs tills telefonen ringde. Men det var tillräckligt för sen kände jag mig bara bättre och bättre med det undantaget att min mage blev sämre och sämre och  tillslut "slog bakut". När jag tittade på förpackningen så innehöll tabletterna laktosmonohydrat, skrivet med pytteskrift, dvs mjölk! Problemet när jag blir förkyld är att mina ögon tåras och rinner och jag ser sämre än vanligt, så jag tog ju bara en förpackning "dunderkur", betalade och gick. Jag borde ha lärt mig detta eftersom det inte är första gången jag blivit sjuk pga laktos i tabletter men som någon klok har sagt; -Det krävs att man är frisk för att vara sjuk!
Nu har jag inhandlat Echinaforce utan mjölk, för jag blev ju mirakulöst frisk från min förkylning inom ett dygn och nu kan jag återigen läsa det finstilta på diverse förpackningar så nu borde jag förbli frisk eller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar